top of page
newbornfotografie-LIO-D-EYE-photography-130.jpg

DE KRACHT VAN PERSONAL BRANDING FOTOGRAFIE





Personal branding fotografie daglichtstudio

LAAT JOUW VERHAAL ZIEN IN BEELDEN In de snel evoluerende wereld van vandaag is personal branding essentieel geworden. Of je nu een ondernemer, freelancer artiest bent. Het vertellen van jouw verhaal is cruciaal om je te onderscheiden in deze competitieve markt. Mensen willen je graag al leren kennen en van te voren zien met wie ze te maken hebben. Wie je bent, wat je visie is en waar je voor staat. En hoe kan je dit beter laten zien door jouw verhaal te combineren met perfecte foto's die passen bij jouw brand?



HET GAAT NIET ALLEEN MAAR OM EEN GOED PORTRET Personal branding fotografie gaat verder dan alleen maar professionele portretten. Het draait om het vastleggen van de echte jij, jouw persoonlijkheid en passies. Authentieke beelden wekken vertrouwen en helpen anderen een connectie met jou te voelen.


DE EERSTE INDRUK De eerste indruk is heel belangrijk en deze blijft vaak hangen.

Daarnaast is consistentie en herkenning ook belangrijk. Dat mensen jou al gaan herkennen aan een bepaalde style. Dit versterkt je merk! BELANGRIJK DAT JE GOED NADENKT OVER JOUW CONCEPT. WIE JE BENT, WAT JE WIL UITSTRALEN



Personal branding fotografie interieur ontwerpster daglicht studio


HOE KAN JE DIT HET BESTE DOEN?

  1. Voorbereiding is Cruciaal: Bespreek vooraf met de fotograaf welke aspecten van jouw persoonlijkheid, werk en levensstijl je wilt benadrukken. Dit helpt bij het plannen van de fotoshoot en zorgt ervoor dat de beelden jouw verhaal op een krachtige manier vertellen.

  2. Kies de juiste locaties: Selecteer locaties die passen bij jou en jouw merk. Of het nu je kantoor, favoriete koffieshop of een inspirerende buitenomgeving is, een mooie studio, de locatie draagt bij aan het verhaal dat je wilt vertellen.

  3. Durf Uniek te Zijn: Kies niet alleen voor de standaard formele poses. Laat ook ruimte voor spontaniteit en creativiteit. Unieke, onverwachte beelden kunnen vaak het meest impact maken. Ga daarom ook met de fotograaf zitten om een goed concept uit te werken en een moodboard te maken.

  4. Investeer in Kwaliteit: Personal branding fotografie is een investering in jezelf of je merk. Kies daarom voor een professionele fotograaf die ervaring heeft met personal branding. Kwaliteitsfoto's stralen professionaliteit uit en maken HET verschil.

Je denkt misschien al een tijdje na om een goede beeldbank te laten maken door een professionele fotograaf. En tja, dat is best een investering, maar het levert je ook heel veel op. Mooie beelden die je kan inzetten voor zoveel doeleinden. Denk aan website, social media kanalen, brochures, CV noem maar op. En als je het goed doet, kan je er een tijdje mee voort. Tegenwoordig draait alles om goede beelden, hier vang je mensen mee. Je kan een blijvende indruk achter laten. Eigenlijk kan je niet meer aankomen met zelf gemaakte selfies of telefoon foto's. Als jij je wil neerzetten als expert, moet je dat ook uitstralen. DURF JEZELF TE LATEN ZIEN EN LAAT JE VERHAAL SPREKEN IN BEELDEN


zakelijke fotoshoot Eminentgroup


Ik help de laatste tijd veel klanten aan een professionele en goede beeldbank en ik moet zeggen, ik ga hier steeds meer mijn passie in vinden. Het is iedere keer zo ontzettend mooi om te doen omdat je met een heel proces bezig bent. Van intake tot concept bedenken, geschikte locatie zoeken, moodboard maken, een te gekke shoot neerzetten waarbij de klant een complete beeldbank heeft met foto's die hij of zij in kan zetten voor allerlei doeleinden.


Mijn style? Het creëren van frisse authentieke pure beelden voor creatieve ondernemers.

DIE PASSEN BIJ JOU EN JE MERK

WAT KUN JE ALLEMAAL DOEN OM JE GOED VOOR TE BEREIDEN VOOR EEN BRANDING SHOOT

  • De keuze van een fotograaf is denk ik wel een belangrijke eerste stap. Kijkof de fotografie je aanspreekt, of de edit style bij je past en of de klik goed voelt, tenslotte moet jij je wel op je gemak bij iemand voelen. Alleen dan kan jij jezelf zijn en straal je ook op foto's. Misschien heb je goede verhalen gehoord of al een naam doorgekregen via via. Plan gewoon een afspraak in, kom een keer gezellig langs in de studio of als het via beeldbellen makkelijker is, mag dat natuurlijk ook.

Zo kan jij uitleggen waar je naar opzoek bent en meteen zien of jij je op je gemak voelt.


Tja en dan dan begint je eigen huiswerk...

  • Wat wil je bereiken met de foto's? Hoe wil je overkomen? Welke sfeer wil je uitstralen. Hoe zou je je merk en jezelf omschrijven en welke doelgroep wil je aanspreken?

Wees ook duidelijk over het doel van de shoot en communiceer dit ook duidelijk. Zo kan ik mij inleven in jou, een moodboard maken en door deze brainstorm komen we samen op een heel mooi concept, Dat weet ik zeker.


  • Waar ga je ze precies voor gebruiken? FB advertenties, als banner voor je website, Instagram posts? Moeten de foto's in een bepaald formaat voor je website? Overleg dit ook goed, want dan kan ik daar rekening mee houden tijdens de shoot.

Beeldformaat kan niet achteraf helemaal niet als het een specifiek afwijkend formaat is.


  • Kies outfits en kleuren die bij je passen en neem ook meerder kleding setjes mee zodat jij je tussen door kan omkleden, weer een andere look en uitstraling kan creëren. Zorg ook dat sets goed met elkaar te combineren zijn. Hou kleuren tijdloos en puur. Het mag wel uitgesproken, maar niet te druk of hele uitgesproken prints, want hier ga je spijt van krijgen en zijn dan vaak niet overal voor in te zetten. Wil je wel een keer out of the box, dan zou ik en een set rustige kleuren meenemen en 1 set out of the box voor juist wat meer uitgesproken look. Draag kleding waarin je klanten jouw ook echt in zien. Ga niet ineens iets heel anders uitstralen op de foto's



Personal brandingshoot Utrecht Moodo


KIES OOK KLEDING DIE GOED MATCHT MET DE GEKOZEN LOCATIE.

Dont's in kleding

  • Grote logo's en prints. Printjes mogen wel, maar hou rekening met de kleuren en ook met locatie. Is een achtergrond of locatie al heel druk, dan zou ik juist kleding wat rustiger houden.

  • Neem kleding mee waar jij je goed in voelt. Dit ga jij namelijk zo uitstralen tijdens de shoot!

  • Vergeet ook de accessoires niet. Denk aan sierraden, een leuke sjaal, een pet, hoed of andere leuke props die je kan gebruiken tijdens de shoot. En die jouw foto's kunnen versterken. Less is more, dus hou het subtiel.


  • Kies attributen en een locatie die bij je bedrijf passen.

Een branding shoot is iets anders dan een portret shoot met een zwarte achtergrond in de studio. Je wilt iets uitstralen, je bedrijf, je merk, jouw kracht laten zien... dus denk hier echt goed over na.


VOORBEELDEN VOOR LOCATIES VOOR EEN BRANDING FOTOSHOOT.

Ben jij interieur stylist dan kan je natuurlijk in een prachtige woning gaan fotograferen of vragen of je in een showroom van een bedrijf de fotoshoot mag doen.


Zit jij in de mode, dan kan je zowel studio foto's combineren met een plek waar jouw foto's verkocht worden of de plek waar jij je kleding ontwerpt. Maar spreek jij vaak met je klanten af ergens onderweg, dan kan een gezellig koffietentje ook heel leuk zijn of foto's in een mooie straat van een stad of juist een combinatie. Een mooi kantoor geeft weer meer een zakelijke uitstraling. Dit zou je ook kunnen opbouwen in de studio. Vaak op een echt kantoor heb je niet altijd even goed licht of is het rommelig met snoeren, draden, mappen ect. Dus zorg voor goed opgeruimde plek met goed licht, of bouw een setting op.

Maar ben jij heel veel met natuur bezig kan een prachtige buitenomgeving weer heel geschikt zijn voor de fotoshoot.

Ben jij digital nomad, laat dit dan ook zien in je foto's en ga niet alleen maar foto's van achter je laptop laten zien. Laat zien dat je reist, dat je op vele diverse plekken werkt.



NIET VERGETEN !

  • Om dat dit een shoot is die je natuurlijk niet iedere maand boekt, mag jij jezelf ook wel een beetje in de watten leggen. Om jezelf nog net wat meer zelfvertrouwen te geven, adviseer ik eigenlijk om voor zo'n shoot ook je haar en visagie te laten doen. Ik kan iemand voor je regelen, maar dit mag je natuurlijk zelf ook doen. Het geeft net dat extraatjes !!


  • Oh ja en vergeet ook je nagels niet. Ze hoeven echt niet strak in de lak, maar zorg dat ze verzorgd zijn. Geen droge huid of half afgesleten nagellak op handen of tenen. Zorg ook dat jij je huid van te voren even goed ingesmeerd hebt met een lotion.



Personal branding fotografie daglichtstudio d-eYe


Branding Yoga shoot

Ik hoop dat ik je een stukje op weg heb kunnen helpen met mijn tips.

Wil je nou ook graag een mooie beeldbank van jezelf voor je bedrijf of misschien heb je nog vragen?

Neem dan contact met mij op. Ik kijk er naar uit !



Personal branding fotograaf

Business fotograaf

Zakelijke fotoshoot Personal branding fotografie

Beeldbank | Fotografie website





35 weergaven0 opmerkingen
bottom of page